L’enginy surer als segles XIX i XX Rodes de bicicleta de suro – Un invent que nomes va durar 3 anys.

Els pneumàtics Michelín, Pirelli, o Dunlop durant els anys compresos entre 1942 i 1945 varen tenir fortes dificultats de fabricació pel complicat d’aconseguir aprovisionament  de cautxú. El subministrament de cautxú  de producció asiàtica arran de la II Gerra Mundial estava controlat pels  japonesos i aquests es  negaven a proveir  el món occidental (semblant al que passa avui amb el gas  de Rússia ) Aprofitant aquestes circumstàncies, Manufacturas de Corcho Armstrong va proposar la fabricació de massissos per rodes de bicicleta amb suro. Amb les  patents  n. 157.267 de 26/05/1942 i la  n. 163.888 de 25/11/1943 intenta tenir la exclusivitat de aquest nou mercat. Inicialment les rodes se fabricaven amb unes peces de suro natural encolades al voltat de la llanta; més tard se aplica una barreja de suro aglomerat que permetia una major durada. L’experiència obtinguda  amb  aquest tipus de aglomerats anys més tard varen donar vida al material Suro GES –suro + gomes diverses) Es va posar en marxa una línia de maquinària especifica que va durar poc, ja que el 1945 es va normalitzar el subministrament de cautxú i les rodes de suro massís per a bicicletes i carretons varen quedar obsoletes.  

Feu un comentari

Verified by MonsterInsights